Notícies

Veganisme, l’estil de vida més sostenible?

Les alumnes de l’assignatura Gestió de la Sostenibilitat Paula Boquera i Maylis Knispel, ens descobreixen el veganisme, la pràctica que rebutja la utilització i el consum de tots els productes i serveis d’origen animal. Aquesta assignatura, impartida pels membres de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, forma part del pla d’estudis del Grau en negocis i màrqueting internacionals d’ESCI-UPF.

Maylis Knispel i Paula Boquera, autores de l’article.

Maylis Knispel i Paula Boquera, autores de l’article.

Són molts els que veuen el veganisme com una nova alimentació que s’ha posat de moda. Ara, ser vegà és ‘cool’. Per aquest motiu, no és d’estranyar que passejant per la ciutat ens trobem cada vegada amb més restaurants vegans perfectes per fer el postureig que tant ens agrada a Instagram, que en els supermercats l’oferta de ‘veggie food’ vagi en augment i que, fins i tot, a McDonald’s puguis demanar una hamburguesa vegetariana. Per a molts el veganisme és això, només una moda. Però, en realitat, va més enllà i és important conèixer quin és el significat d’aquesta paraula per tal de no caure en equivocacions.

Llegiu-ne més...

 

La Càtedra a la Comisión para el Estudio del Cambio Climático del Congrés dels Diputats

El director de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, Pere Fullana, ha intervingut aquest dimarts a la Comisión, en relació a la importància de la variable ambiental en el sistema legislatiu.

Pere Fullana ha destacat la importància de l’anàlisi de cicle de vida com a mètode d’avaluació mediambiental davant els membres de la cambra.

Pere Fullana (centre de la imatge) durant la seva intervenció en la sessió.

Pere Fullana (centre de la imatge) durant la seva intervenció en la sessió.

Amb l’objectiu d’introduir la ciència ambiental en l’àmbit de la política, el director de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, Pere Fullana, va intervenir el passat dimarts 13 de febrer a la Comisión para el Estudio del Cambio Climático del Congrés dels Diputats, a Madrid. Durant la seva ponència, va informar als assistents sobre com orientar la legislació vinculada al canvi climàtic i va remarcar la importància de tenir en compte la variable ambiental en l’activitat legislativa, a partir de l’Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) com a mètode d’avaluació mediambiental dels productes i serveis.

Llegiu-ne més...

 

Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, a la Càtedra

Didem Civancik-Uslu, estudiant de doctorat, i Nur Khalil, tècnica a la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, adrecen un missatge a les nenes amb vocació científica per tal d’encoratjar-les en aquest camp.

¿Què vols ser quan siguis gran? Els nens i nenes d’entre sis i set anys es projecten de forma equitativa com a futurs professionals científics i tecnològics. No obstant això, un estudi de la revista Science del 2017 mostra que, a partir dels 8 anys, moltes nenes abandonen el somni científic al·legant que és una carrera per a persones intel·ligents i no s’hi veuen capaces. Aquestes troballes suggereixen que les nocions genèriques de genialitat s’adquireixen de manera precoç i tenen un efecte immediat en els interessos dels més petits.

Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia, UNESCO 2018

Crèdits de la imatge: Royal Academy of Science International Trust (RASIT).

Llegiu-ne més...

 

Per a aquelles nenes amb vocació científica: "Creieu en vosaltres mateixes, podeu fer-ho", diu Didem Civancik-Uslu

La Didem realitza la seva Tesi doctoral dins la línia d’investigació de Nous Materials de la Càtedra.

La Didem realitza la seva Tesi doctoral dins la línia d’investigació de Nous Materials de la Càtedra.

La desigualtat de gènere continua present en la nostra societat, una situació difícil de canviar en la que, de mica en mica, s’estan produint petits canvis. Aquesta reflexió mai ha desanimat a Didem Civancik-Uslu, estudiant de doctorat de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, que va decidir estudiar Enginyeria ambiental a Middle East Technical University (METU) a Ankara, Turquia. Des del primer moment en què va decidir estudiar una enginyeria i entrar a una de les millors universitats de Turquia, es va proposar no rendir-se mai i intentar aconseguir totes les seves metes.

Llegiu-ne més...

 

“Enlloc de buscar respostes en els altres, les vaig voler trobar jo, això és el que em va impulsar a la ciència”, diu Nur Khalil

 Nur Khalil, tècnica de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF.

Nur Khalil, tècnica de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF.

De petits ens fem mil preguntes sobre qui som i en què consisteix el món que ens envolta. Aquesta espontània curiositat és la que va motivar a la tècnica de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, Nur Khalil, a interessar-se pel medi ambient i els problemes derivats de les males praxis de la societat. L’ambientòloga mai s’ha rendit, ha intentat trobar les respostes a tots els seus dubtes sense contemplar l’opció d’abandonar el repte. Per aquest motiu, anima a les seves companyes de professió i a aquelles nenes amb vocació científica a alimentar els nostres somnis: “Resolem tots els enigmes que ens inquietin, som capaces de fer el que ens proposem”.

Llegiu-ne més...

 
Més articles...
Segueix-nos a les xarxes!

tw logo        linkedin logo_initials 

www.eebguide.eu
Projectes destacats

Análisis de Ciclo de Vida de la producción de vino de La Rioja.

Cálculo de Huella de Carbono de la cadena de producción textil de la marca MANGO.

Diseño de un software integrado para una Arquitectura Sostenible.

Cálculo de ahorro de emisiones de CO2 en los productos de la Red Compra Reciclado.

Desarrollo de criterios de una Ecoetiqueta Europea para edificios de oficinas y para la compra y contratación pública verde.

Creación de una plataforma on line para difundir casos de estudio de edificación sostenible.

Análisis del Ciclo de Vida de un Turista que viaja a las Islas Baleares.

Sensibilización y recogida selectiva de juguetes con componentes eléctricos y electrónicos en als escuelas.

Diseño de un software de gestión de envases.